Valberedning utsedd i Thunderful Group

31 oktober 2022 · Bifogade filer
Thunderful Group meddelar idag att valberedningen inför årsstämman 2023 har utsetts.

Thunderful Groups valberedning ska enligt gällande instruktion och arbetsordning, beslutade av årsstämman den 27 april 2022, bestå av styrelsens ordförande och tre ledamöter utsedda av de tre största aktieägarna per den siste september.

Efter samråd med bolagets, per den 30 september 2021, röstmässigt största aktieägare består valberedningen av följande ledamöter:

• Anders Holmgren (Setterwalls advokatbyrå), representant Bergsala Holding
  • Celia Grip, representant Swedbank Robur
  • Klaus Lyngeled, representerar sig själv
  • Mats Lönnqvist, styrelsens ordförande

Anders Holmgren har utsetts till valberedningens ordförande.

Valberedningens huvudsakliga uppgift är presentera lämpliga kandidater för rollerna som styrelseordförande, styrelseledamot och revisor, samt arvodering av dessa. Aktieägare som önskar lämna synpunkter eller framlägga förslag till valberedningen kan göra detta via e-post märkt ”Att: Valberedningen” till info@thunderfulgroup.com eller via brev till Thunderful Group AB, Valberedningen, Kvarnbergsgatan 2, 411 05 Göteborg.

För att valberedningen ska kunna beakta ett förslag måste förslaget ha inkommit i god tid före årsstämman, dock senast den 15 mars 2023.

Årsstämman kommer att hållas den 17 maj 2023. Valberedningens förslag kommer att presenteras i kallelsen till årsstämman och på bolagets hemsida