Bygg som aldrig förr i LEGO[®] Bricktales

25 mars 2022 · Bifogade filer
I samarbete med LEGO Group är Thunderful (publ) glada över att avslöja LEGO[® ]Bricktales, ett nytt digitalt äventyr som utvecklas av Clockstone, skaparna av den hyllade Bridge Constructor-serien.

Res genom ett brett utbud av intrikata och färgglada miniatyrvärldar alla helt byggda av LEGO-klossar, och bli fängslad av den charmiga historien. LEGO Bricktales uppmuntrar dig att låsa upp din kreativitet när du bygger dina egna lösningar på spelets många uppfinningsrika pussel.

”Efter mer än två år känns det otroligt att äntligen berätta vad vi har arbetat med bakom stängda dörrar. Vi är hedrade över att ha denna möjlighet att samarbeta med världens största leksaksmärke”, säger Dieter Schoeller, vicepresident för Thunderfuls publishing-enhet. "Med LEGO Bricktales har vi gjort det till vårt uppdrag att ta vara på vad det är som gör LEGO-spelen så speciella. Vår intuitiva byggmekanik att bygga kloss för kloss tillåter spelare att engagera sig med LEGO klossar i ett videospel på samma sätt som leksakerna har inspirerat människors fantasi och kreativitet i årtionden.”

”Spelet uppmuntrar spelare att använda sin fantasi och kreativitet för att låsa upp nya färdigheter som kan hjälpa dem att gå vidare till nya nivåer. Den här nya digitala upplevelsen är rotad i den kreativa, lekfulla glädjen som kommer av att bygga och lösa problem med LEGO-klossar”, säger Kate Bryant, chef för LEGO Games Portfolio, LEGO Group.

Om Thunderful Games
Thunderful Games grundades 2017 och bildar tillsammans med Thunderful Distribution de två affärsområden som utgör Thunderful Group. De senaste åren har Thunderful Games via organisk tillväxt och förvärv växt till en global aktör med nio spelstudios och över 300 anställda. Förutom framgångsrik intern utveckling driver Thunderful Games även en omfattande förlagsverksamhet samt investerar i ett stort antal externa spelprojekt.

Om LEGO Group
LEGO-koncernens uppdrag är att inspirera och utveckla morgondagens byggare genom lekens kraft. LEGO System in Play, med sin grund i LEGO®-klossar, låter barn och fans bygga och bygga om allt de kan tänka sig. LEGO-gruppen grundades i Billund, Danmark 1932 av Ole Kirk Kristiansen, namnet kommer från de två danska orden Leg Godt, som betyder "Spela bra". Idag är LEGO-koncernen fortfarande ett familjeägt företag med huvudkontor i Billund. Men dess produkter säljs nu i mer än 140 länder över hela världen. För mer information: www.LEGO.com.