Thunderful Group ingår överenskommelse avseende ändring och erläggande av tilläggsköpeskilling kopplat till förvärvet av Robot Teddy

22 augusti 2022 · Bifogade filer
Thunderful Group (”Thunderful”) meddelar idag att en överenskommelse har ingåtts med säljarna till Robot Teddy om att slutreglera tilläggsköpeskillingen i förtid.

I enlighet med vad som tidigare kommunicerats fanns det en möjlighet för säljarna till Robot Teddy att erhålla en tilläggsköpeskilling kopplat till avyttringen av bolaget som skedde den 27 oktober 2021. Utöver den ursprungliga köpeskillingen fanns möjlighet till ytterligare tilläggsköpeskilling om maximalt 12 MGBP, förutsatt att särskilt överenskomna finansiella och operativa mål uppnåddes på årsbasis till och med 31 december 2025.

Thunderful kan idag konstatera att en överenskommelse ingåtts med säljarna till Robot Teddy om att slutreglera tilläggsköpeskillingen. Thunderful betalar 1 MGBP till säljarna i tilläggsköpeskilling i kontant ersättning. Ingen övrig tilläggsköpeskilling kopplat till förvärvet av Robot Teddy kan komma att utgå till säljarna.

Denna information är sådan information som Thunderful Group AB är skyldiga att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för publicering genom nedanstående kontaktpersons försorg, klockan 20:00 CEST den 22 augusti 2022.